داستانهای شگفت

وبلاگی در موضوعات مذهبی

داستانهای شگفت

وبلاگی در موضوعات مذهبی

داستان حدیث عکس و.... مذهبی

طبقه بندی موضوعی

عارف واصل مرحوم حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی (قدس سره)

آیت بزرگ معرفت و محبت ،عارف ربانی حضرت حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی رحمه الله شخصیتی است که درایام جوانی جذبه ای از جذبات حضرت حق تعالی اورا دگرگون ساخته و خاکسار خاندان عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین نموده تا به جایی رسید که در سن جوانی مرحوم آیت الله انصاری همدانی رحمه الله درباره ایشان فرموده بودند :

"که ایشان به مقام موت رسیده اند "

عالم بود به علمی که نوراست  وخدا هدایت هرکه را اراده کند ،در دل او می نهد .

حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی مطلق نقل می فرمایند:

در یکی از شبها که در محضر شان بودیم ،یکی از حاضرین گفت :آقا این حرفهائی که می زنید الهام است ،وحی است ،غیب می گویید، چیست ؟

حضرتشان فرمودند :"من غیب نمی گویم ،شما غیب می گویید من آنچه را میبینم می گویم .شما ندیده حرف می زنید ،شما برزخ ندیده حرف می زنید ،مرگ ندیده ا ید ،موت و علی ندیده اید حرفش را می زنید و..."وسپس فرمودند :

                                    درپس آئینه طوطی صفتم داشته اند

                                    آنچه استاد ازل گفت بگو ، می گویم

وبعد فرمودند :

                                    از کرامات شیخ ما اینست

                                    شیره را خورد گفت شیرین است



فرمودند :"باید شیره را خورد وگفت شیرین است ،شیره نخورده نمی شود گفت شیرین است ".محفلش محفل انس با خدا بود ،مجلسش ،نشستن در محضر ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین بود ،نگاهش برق عشق داشت .

چندی پیش توفیقی حاصل شد تا اینکه در محضر استاد حاج آقا شوشتری ،ملاقاتی صورت گرفت  با دوست قدیمی مرحوم حاجی یعنی عارف بزرگوار عمدة الاخیار حاج حسن آقا شرکت ،در خلال بیاناتشان فرمودند : یکروز از محضر آقای انصاری سؤال کردم در زمان غیبت کبری می شود خدمت حضرت حجت صلوات الله علیه رسید ؟

فرمود :بله .

سؤال  کردم :آیا در یان عصر افرادی هستند که خدمت حضرت برسند ؟

فرمودند :بله

گفتم : مثلاً چه کسی؟

فرمود : همین ، آمیرزا محمد اسماعیل .

و به قول عارف بالله مرحوم شیخ عبدالله پیاده رحمه الله که گفته بود : هفته ای نمی گذرد مگر اینکه (مرحوم دولابی) خدمت مولایم می رسد .

خدایش در جواررحمتش جای دهد که داده است .برای آشنایی بیشتر با سخنان ایشان به کتابهای مصباح الهدی و طوبای محبت در 3 جلد مراجعه بفرمائید .

منبع http://abdolghaem.ir/content/%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81-%D9%88%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%88%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C
  • رسول سبزی

دولابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی