داستانهای شگفت

وبلاگی در موضوعات مذهبی

داستانهای شگفت

وبلاگی در موضوعات مذهبی

داستان حدیث عکس و.... مذهبی

طبقه بندی موضوعی

فضیلت تسبیحات اربعه

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۲۵ ب.ظ

خواندن تسبیحات اربعه است، چنان که شیخ طوسى و ابن بابویه و حمیرى به سندهاى صحیح از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده اند: روزى حضرت رسالت پناه به اصحاب خود فرمود اگر آنچه از جامه ها و ظرفها دارید جمع کنید، و بر روى هم گذارید، آیا به آسمان مى رسد؟ گفتند: نه یا رسول اللّه، فرمود: مى خواهید به شما چیزى بیاموزم که ریش اش در زمین، و شاخه هایش در آسمان است؟ گفتند: آرى یا رسول اللّه، حضرت فرمود: پس از هر نماز سى بار بگویید: سبحان اللّه و الحمد للّه و لا اله الاّ اللّه و اللّه اکبر که پایه هاى اینها در زمین، و شاخه هایشان در آسمان است، و از آدمى دور مى سازد: زیر آوارماندن، غرق شدن، سوختن، در چاه افتادن، دریدن درندگان، مردن به مرگهاى دردناک، و هربلایى را که در آن روز از آسمان فرود مى آید، و اینهایند باقیات صالحات که حق تعالى در قران فرموده است.
و به سندهاى صحیح دیگر، از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده: هرکه این تسبیحات را پس از هر نماز واجب، چهل مرتبه بخواند، پیش از آن که از جاى نماز برخیزد هر حاجتى که از خدا بخواهد روا مى گردد.
و به سند صحیح از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده: هرکه پس از نماز واجب سى مرتبه سبحان اللّه بگوید، بر بدنش گناهى نماند جز آن که بریزد.
و در حدیث صحیح دیگرى از آن حضرت روایت شده: ذکر کثیر، که حق تعالى در کلام مجید مدح کرده، این است که پس از هر نماز واجب سى مرتبه سبحان اللّه بگوید.
و قطب راوندى روایت کرده: حضرت امیر مؤمنان علیه السّلام به براء بن عازب فرمود: مى خواهى تو را به امرى دلالت کنم، که چون بجا آرى، به حقّ و راستى دوست خدا باشى؟ عرضه داشت آرى، فرمود: پس از هر نماز هر یک از تسبیحات اربعه را ده مرتبه بگو، چون انجام دهى، هزار بلا در دنیا از تو دور شود، که یکى از آنها ارتداد در دین مى باشد، و هزار درجه در آخرت براى تو ذخیره مى کنند، که یکى از آنها قرار گرفتن در جوار حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله است.
یازدهم: کلینى به سند حسن، از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده: هرکه پس از نماز واجب سه مرتبه بگوید: یا مَنْ یَفْعَلُ ما یَشآءُ وَ لایَفْعَلُ ما یَشآءُ اَحَدٌ غَیْرُهُ

اى کسى که آنچه بخواهد انجام مى دهد، و کسى جز او و آنچه را که بخواهد انجام نمى دهد.
هر حاجت که بخواهد روا مى شود.

www.erfan.ir/mafatih355
  • رسول سبزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی