داستانهای شگفت

وبلاگی در موضوعات مذهبی

داستانهای شگفت

وبلاگی در موضوعات مذهبی

داستان حدیث عکس و.... مذهبی

طبقه بندی موضوعی

آمریکا با ۷۵۰ پایگاه نظامی در بیش از ۸۰ کشور جهان به جنگ‌دوست‌ترین کشور جهان تبدیل شده‌؛ کشوری که ۲۳۰ سال از عمر ۲۴۶ ساله خود یا به عبارتی ۹۳.۵ درصد از تاریخ خود را در جنگ‌های مستقیم و نیابتی خارج از خانه سپری کرده‌است.

وقتی واژه‌های «جنگ»، «اشغال»، «مداخله» و «پایگاه نظامی» به ذهن متبادر می‌شود، نام ایالات متحده آمریکا بلافاصله از ذهن می‌گذرد. یکی از موضوع هایی که همواره اذهان عمومی داخلی و خارجی آمریکا را به تحرکات نظامی این کشور در نقاط مختلف پهنه خاکی جلب کرده، شمار بالای پایگاه‌های نظامی آن است که در آستانه چهار رقمی شدن قرار دارد. به‌گونه‌ای که آمریکا حتی در خاک قدرتمندترین و متحدترین شرکای راهبردی همچون انگلیس نیز ده‌ها پایگاه مستقر کرده‌است؛ پایگاه‌هایی از درون محوطه سفارتخانه‌ها گرفته تا نقاط دور افتاده آنها.

چرا بریتانیا تحت سلطه نظامی آمریکاست؟
چند روز پیش توئیتی با محتوای «بریتانیا تابع آمریکاست» با درج اینفوگرافی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در انگلیس از سوی «مت کنارد» خبرنگار تحقیقی انتشار یافت که از عمق سیطره کاخ سفید بر متحدان خود پرده برداشت(تصویر زیر).ااین تصویر از سوی رسانه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت و بازتاب گسترده‌ای یافت زیرا نشان می‌داد بریتانیا از لحاظ استقرار نیروهای هوایی آمریکا در جایگاه سوم ایستاده است.

فقط ژاپن و آلمان به عنوان دو کشوری که پس از جنگ جهانی دوم توسط ارتش ایالات متحده اشغال شده‌بودند، نسبت بریتانیا میزبان تعداد بیشتری از نیروی هوایی آمریکا هستند که در این زمینه، بیان چند مورد خالی از لطف نیست:

 

- بمب‌افکن‌های آمریکایی B-۵۲ با قابلیت هسته‌ای به تازگی در بحبوحه تنش‌های اوکراین در شهر گلاسترشر در جنوب غربی انگلستان مستقر شده‌اند.

- از هر ۶ نیروی هوایی ایالات متحده در خارج از کشور، ۱ نفر در بریتانیا مستقر است.

- نیروی هوایی ایالات متحده بیش از ۴۰ ایالت آمریکا، در خاک بریتانیا پرسنل نظامی فعال دارد.

 

از ۵۵ هزار و ۲۲۳ نظامی نیروی هوایی ایالات متحده که سال گذشته در خارج از کشور مستقر شدند، ۱۶ درصد در بریتانیا میزبانی می‌شوند- پرسنل نظامی ایالات متحده و هواپیماهای آنها در بریتانیا به ۱۱ پایگاه نیروی هوایی سلطنتی (RAF) دسترسی دارند. هواپیماهای آمریکایی در سال‌های اخیر از پایگاه‌های خود در بریتانیا عملیات بمباران افغانستان، عراق و لیبی را انجام داده‌اند.

- طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱، نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) دارای ۹ هزار و ۷۳۰ پرسنل دائمی در سراسر بریتانیاست که نسبت به ۶ سال پیش ۲۲ درصد افزایش داشته است. بنابراین از ۵۵ هزار و ۲۲۳ نظامی نیروی هوایی ایالات متحده که سال گذشته در خارج از کشور مستقر شدند، ۱۶ درصد در بریتانیا میزبانی می‌شوند. منبع irna.ir

  • رسول سبزی

آمریکا

انگلیس

ایران

جنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی